sunnuntai 24. huhtikuuta 2016

Saavutanko työn?

Tiedättekö mikä on hauskaa huomata? Se kun huomaa saavuttaneensa elämässään yhtä ja toista. Nyt en tarkoita heti kärkeen perhettä, lapsia, uraa tai kirjoja(niiden hehkutus tulkoon myöhemmin), vaan ihan niitä pieniä muille, isoja itselle saavutuksia. Minulla niitä on ollut lähiaikoina paljon. Ensin huomasin maaliskuussa kuluneen kaksi vuotta siitä, kun lakkasin värjäämästä hiuksiani. Ja saavutukseeni olen erittäin tyytyväinen, väristä puhumattakaan. En olisi kuunapäivänä voinut uskoa minulla olevan näin kauniin ruskeaa tukkaa. Värjäämättömyys jatkuu, ainakin niin kauan kunnes löydän turvallisen hiusvärin tai ensimmäisen harmaan!
Harmaa nuttura on toki tavoitteeni, joskus, mutta ei vielä 34 vuotiaana!
Toisesta saavutuksestani olen jopa edellistä ylpeämpi, nimittäin en ole polttanut yhtään savuketta viime marraskuun jälkeen. Sen verran sanottakoon, että itsenäisyyspäivän aattona imaisin yhden siemauksen savukkeesta juhliessani ja meinasin oksentaa oikopäätä. Se siemaus myös pilasi muuten niin ihanan illan ystävien luona(jouduin lähtemään kotiin, vaikka olisi tanssittanut ja laulattanut vielä). Helvetillinen syöpäkääryle jäi sen myötä ja ei, ei ole ollut ikävä, ei ole tehnyt kertaakaan edes mieli. Vaikka olinkin viimeiset liki kymmenen vuotta ainostaan bilepolttaja, niin huonoist tavoistani huonoin se oli silti.
Olen myös aivan holtiton kenkäfriikki. Ostelen kauniita kenkiä, enkä ehdi käyttää niitä. Sydämeni olen menettänyt Vagabondeille, mutta valitettavasti tässä elämän tilanteessa minulla on varaa ostaa niitä vain ja ainoastaan kirpputorilta. Oli se sitten elämän tilanne(työttömyys) tai ajateltu saavutus, niin olen joka tapauksessa pystynyt pitämään kenkähulluuteni laatikossa jo hyvän tovin, jopa kuusi vuotta putkeen nyt. Se ei suinkaan tarkoita sitä, että en olisi ostanut lainakaan kenkiä, ei. Toki olen osatanut, mutta jos ennen ostin vähintään yhdet kuussa, nykyään ostan noin yhdet puolessa vuodessa. Tosin minulla on melkoisen mahtava mies ja hän yllättää minut toisinaan aivan ihka uusilla balleriinoilla tai tennareilla, jolloin saavutukseni hieman kärsii. Olen kyllä lohduttautunut laihasti sillä, että hänen ostamat kengät eivät sotke saavutuksiani, sillä en ole itse niitä hullunkiilto silmissä kotiin kantanut.

Perhe ja lapset ovat ehdottomasti saavutuksistani suurimmat ja rakkaimmat!
Hyvänä kakkosena tulevat kaikki neljä kirjaani. Kirjojeni myötä olen oivaltanut mitä haluan tehdä työkseni, mikä minä olen? Haluan kirjoittaa ja elää sillä. Vielä en kirjoittamalla elä, en kirjoillani. Eihän minua kukaan tunne! Nimeni perusteella kuulostan lähinnä Itä-Saksassa syntyneeltä kuulantyöntäjältä, joka uransa yllättäen liiallisiin karvaongelmiin lopettaneena muutti Suomeen ja meni naimisiin paikallisen nappiverkkarin kanssa. Eikä uskottavuuttani eteenpäin vie se että en tiennyt kuka on Mitra tai Nikke Ankara!
Uskon silti vahvasti, että kova työ kantaa eteenpäin ja jonakin päivänä minä elätän itseni kirjoittamalla. Kuitenkin ennen sitä haluan etsiä jotakin joka toisi edes sen paahtoleipä paketin, joka kerta kaupassa laskematta pöytääni helpommin tai antaisi minulle mahdollisuuden vastata poikani harrastuspyyntöön myöntävästi. En oleta nousevani "tähtiin" hetkessä, enkä halua pongahtaa kirjoineni väärin perustein ihmisten tietoon. En halua turhaa julkisuutta, en sitä että kirjoja ostetaan tekemisieni tai sanomisieni tähden, jos se ei liity kulloinkin esillä olevaan kirjaan, vaan siksi, että halutaan lukea ja kokea. Siksi nyt, tässä tilanteessa etsin työtä jota voisin tehdä kotona ja jossa voisin kirjoittaa. Ja nyt sinä joka tarvitset yrityksellesi kirjallista materiaalia, puhtaaksi kirjoittajaa, uusien tekstien luojaa, innokasta, ihmisläheistä, huumorintajuista ja kekseliästä blogin pitäjää, kolumnistia tai somettajaa joka:
  • Tekee tilapäiväityksiä puolestasi
  • Lataa kuvia yrityksestäsi / tuotteistasi
  • videon pätkiä
  • Kirjoittaa tarinaa valitsemiisi kanaviin
  • Luo samalla uusia kanavia tarpeen mukaan yrityksellesi                                                                Ota yhetyttä minuun. Minä kirjoitan ja osaan. Minä olen ihmistä lähellä, vaikka olisin koneen takana ja osaan lähestyä ihmisiä  inhimillisistä näkökulmista, jopa mainostaessa!
En menetä tällä konstilla mitään, korkeintaan saavutan yhden etapin elämässä josta olla ylpeä ja josta kirjoittaa hieman lisää!
Jos koet, että haluat auttaa minua, jaa tätä tekstiä ja olet automaattisesti mukana luomassa uutta saavutusta! Kiitos <3   SAA JAKAA!!!!
Ystävällisin terveisin Mirka Alfreds-Välimäki

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti