perjantai 10. huhtikuuta 2015

Oman elämänsä maalari!

Jos joltakin on jäänyt huomaamatta,niin vietä nyt todellista luovaa taukoa.
Pari viikkoa ajatus on tökkinyt,puhe ei luista ja kirjoittaminen on haasteista suurin.
Minä en tee mitään väkisin jos ei ole pakko ja nyt pakkoa ei ole.Jos kirjoittaisin(mitä ja mistä vain)nyt kun olo on mikä on,ei tekstissä olisi lainkaan sisältöä eikä se olisi edes luettavalla tasolla.
Päässäni on  pyörinyt liian kauan liian monta ajatusta kirjoittamisen saralta,joten oli melkein pakko laittaa aivot narikkaan.Se pakko tapahtui luonnostaan ja nyt aivoni todellakin lepäävät eli hautovat niitä ajatuksia.Joku päivä selvyys koittaa ja silloin taas kone laulaa.

Ja miksi taukoni on nyt luova?En suinkaan ole toimettomaksi heittäytynyt,vaan tartuin pensseliin ja akvarelleihin.
Minulla on jo pitkään kytenyt eräs idea,jota nyt lähdin kierrätysmateriaaleista toteuttamaan.Enempää en paljon voi paljastaa tässä vaiheessa,sillä projekti on osittain pyynnöstä ja ennen kuin sen todellinen laajuus ja tarkoitus on selvillä sekä sovittu,olen hiljaa.

On ollut mahtavaa huomata,kuinka olen löytänyt maalaamisen taas ja kuinka osaankaan toteuttaa siinä itseäni sekä tunnetilojani.
Asetelmat ja maisemat ovat harvoin se minun juttuni,mutta kun saan sutia mitä päähän pälkähtää ja miltä juuri sillä hetkellä tuntuu,niin teos on yleensä sen mukainen eli hyvä.
Maalaaminen ei ole pelkästään hyvä tapa kanavoida tunteita ja mielikuvitusta vaan myös erittäin hyvää terapiaa.
 Maalata voi kuka tahansa eikä sillä ole väliä "osaako" omasta mielestään tai muiden.Riittää,että siitä nauttii itse ja se tuottaa hyvää oloa.Suosittelen maalaamista kaikille itseni kaltaisille pääjumi-ihmisille ennen kaikkea,mutta uskon sen toimivan ihan jokaisella,kun vaan uskaltaa kokeilla.

En todellakaan ole mikään viherpeukalo ja puutarhan laitto/hoito jää tasan nurmikon leikkuuseen sekä haravointiin.Välillä onkin hankalaa keksiä tekemistä pihalla,kun lapset leikkii.Nyt olen jo useana päivänä istunut auringossa ja maalannut,en pelkästään taivaanrantoja vaan ihan oikeita tauluja.
Puutarha herää eloon ihan itsestään eikä minun tarvitse muuta kuin istua ja taiteilla.Siinä jos missä lepää sielu ja hermot!


 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti