keskiviikko 21. tammikuuta 2015

Mooses,Jeesus ja tumpukkaat!

Kaikki alkoi siitä,kun voideltu hapankorppu tippui lattialle ja voi puoli ylöspäin.
Sen jälkeen ei mikään enää ollut,kuin ennen.Ainakaan tänään.
Lapset eivät tapelleet eikä riehuneet,halusivat vain katsoa Hessu Hopon-elokuvan.
Minä mahduin hameeseen,johon olen mahtunut viimeksi kohta viisi vuotta sitten.En tiedä käytänkö hametta enää ikinä,mutta minä mahduin siihen,millään muulla ei oikeastaan ole väliä.
Veikkauksen nettiarvalla voitin 5€,mutta kulutin sen uuteen arpaan,jolla en sitten enää voittanut.Se ei silti harmittanut,sillä en ole koskaan voittanut mitään lähtökohtaisestikaan netistä,joten onni sen kuin suosi.
Olo oli kuin yksitoistavuotiaana voitettuani Anttilassa kodakin lippalakin.Kenelläkään muulla ei ollut sellaista,ehkä syystä,mutta en osannut välittää,en tajunnut.Hyvä niin,sillä voitostaan pitääkin olla iloinen ja ylpeä.Niinpä kannoin lippalakkia kutreillani ainakin vuoden ja se muokkautui mahtavasti pääni mukaan.Valitettavasti jouduin luopumaan siitä,kun jenkkihuivit valtasivat alan,ainakin tyttöjen osalta.Saihan siitäkin taiteltua hienon pannan päähänsä,mutta ei se koskaan kodakiani voittanut.Ulkoisesti huivi saattoi olla kauniimpaa katseltavaa sekä minun että ulkopuolisten silmin,mutta hyvin huonosti se päässä pysyi.


Ja päivän onni senkun jatkui...Takka syttyi yhdellä tulitikulla,tukka taipui leteille kerrasta(yleensä nimittäin tupeeraan pyörtyäisiä piiloon,kun niitä ei olekaan ihan vähän tässä päässä ja kiroan,kun tupeerauksesta huolimatta harvat haiveneni sojottavat silti kaikki ainakin neljään eri ilman suuntaan.Joskus sinne koilliseenkin päin)ja koskenlaskijalla höystämäni kasvissosekeitto onnistui niin hyvin,että jopa itse halusin ottaa lisää.

Olin ollut myös jouluna niin kiltti,että sain yhden paketin tänään,kuinka onnistuneesti juurikin tänään,oikeana onnen päivänä.Lontoon pukki oli lähettänyt yllätyksen jota en osannut odottaa.Kiitos "pukille",hän tietää jos lukee.
Mietin tuossa juuri muutama viikko sitten,että pitäisi hankkia sellaiset sormikkaat joissa on tarpeen tullen myös mahdollisuus tumppuihin.Sellaiset tumpukkaat.Olin katsellut kaupoissa niitä,mutta koskaan ei väri tai muu kuviointi miellyttänyt.Ei ihme,sillä minua miellyttävät tumpukkaat olivat Lontoossa ja täysin minun tietämättäni vielä.Mutta nyt ne ovat minulla ja niitä koristaa pöllö-kuviointi,mikäs muukaan?

Tykönä sain myös kangaskassin,joka enemmän kuin sopii tyylilleni.Kuviota tuskin kukaan arvaa!


En edes tiedä mitä tuo voi puoli alaspäin leivän putoaminen oikeasti tarkoittaa,mutta olen päätellyt, että pahaa.Ja jos loogisesti ajattelee niin voi puoli ylöspäin sen on tarkoitettava hyvää tai yksinkertaisesti sen yhden hyypiön lain mitätöintiä.
Ajattelen mielummin,että hyvää ja onnea.Saas nähdä jatkuuko onneni vielä huomennakin,mutta kyllä tästä päivästä on paha laittaa paremmaksi.
Kuopuksenikin ilmoitti juuri olevansa Mooses ja sen perään esikoisesta tuli Jeesus,että huikeat on panokset huomiselle!


 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti