torstai 15. tammikuuta 2015

Vain yhden pel(k)urin tähden!

Lupasin tuossa jokin aika sitten tehdä asioita,jotka ovat minun mukavuusalueeni ulkopuolella.Tai ainakin ajattelin kokeilla.Taisi olla horoskooppi joka niin "käski" tehdä.
Pieniä asioita,mutta minulle suuria.Tilasin nimittäin Twin Peaks-boxin,minä ja minkä ihmeen takia?Kai minulla oli jäänyt jotakin teiniajasta kaivelemaan,kun en enää muista kuinka tuo sarja etenee.Muistan siitä pätkiä,niitä joita uskalsin katsoa ilman sormia silmien edessä ja muistan myös jotakin sormien takaa,sillä minähän kurkin sieltä salaa.Sormet silmien edessä luovat ikäänkuin turvaa,mutta eivät poista koko kuvaa.Jos minua oikein pelottaa peitän korvat,sillä musiikki on yleensä se joka luo sen kauhun tunteen.Melkoista pelaamista pelkuruuden tähden.

Boxi tuli eilen,mutta en suinkaan rynnännyt sitä heti katsomaan.Minun täytyy ensin hitaasti totutella sen olemassa oloon ja katsella sitä pöydällä.Täytyy löytää ehdottomasti oikea aika ja oikea fiilis.Voi olla,että suosilla siirrän sitä viikonloppuun,jotta voin myös nauttia lasin viiniä sitä katsellessa.Tai sitten siinä käy niin,että viini väljähtyy lasissa ja minulta puuttuvat kynnet maanantaina.En tiedä,nähtäväksi jää...
Toisaalta odotan lapsen innolla,että pääsen sitä sarjaa seuraamaan,toisaalta pelkään boxia pöydällä ja kiertelen sitä kuin kissa pistoksissa.Aika jännän reaktion saa aikaan yksi televisiosarja,saatan tarvita ammattiapua.


Todella harvoin olen kaukaa viisas,mutta jotenkuten nyt siinä onnistuin.Tilasin nimittäin kauhuboxin tueksi myös komediaa.No,sen boxin aloitin eilen,että en tiedä riittääkö siitä jaksoja enää tukemaan kriisin keskellä.
Suunnitelmani oli vielä eiliseen iltaan asti selvä:Ensin katson jakson tai pari Twin peaksia ja sen perään maalaiskomedioita,jakson tai pari.Ei sitten tarvitse mennä nukkumaan halkomuija silmissä tai viiltävä musiikki takaraivossa.
Suunnitelma levisi,kuin yläkaapin sisältö keittiön lattialle.Maalaiskomedia-fiilis iski yllättäen eilen illalla ja tykitin heti kaksi jaksoa putkeen vain muutaman huijarin tähden.
Suosittelen kyllä kaikille niille,jotka eivät ole kyseistä sarjaa nähneet ja niillekin uusintana,jotka ovat joskus nähneet.Aivan mahtavat maisemat ja jäyhä suomalainen huumori kukoistavat,hyvän ja pahan klassisessa "taistelussa".
Minulle sillä on vielä erityismerkitys,kun maisemat ovat lasteni mummulamaisemia ja naapuri pitäjässä suureksi osaksi kuvattuja.Mahtavaa katsella melkein kotikulmiensa kuvia.
Twin Peaksissa minulle ei ole mitään erityismerkitystä,paitsi ehkä sairas mieleni,joka kaipaa salaa jännitystä ja selvyyden tapahtumien kulkuun.


Vielä minulla ei ole Twin Peaks-fiilistä,mutta odotankin suosilla huomista.VAROITUS tulossa alkoholimainosta.Haen alkosta pullon punaviiniä ja laitan illalla hanskat käteen.Minut tuntien viini ei kyllä jää lasiin happaneen eikä kynnet lyhene,kun en ole koskaan lasiin sylkenyt enkä kynsiä syönyt.Hanskat vain siksi,että saatan alitajuisesti uiskennella pois mukavuusalueeltani ja rueta järsimään kynsiäni,aivan uutena asiana minulle!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti