maanantai 9. maaliskuuta 2015

Tyylitellen...Suosittelen! Osa 2

Viime viikolla kaiken kiireen ja paniikin keskellä annoin esikoiseni valita minulle vaatteet kahtena päivänä.Niitä vaatteita sitten pidin kokopäivän,mutta se ei todellakaan ollut mikään ongelma,kun pojalla on niin mahtava maku.Ei tarvinnut yhtään hävetä saati oloaan vaivaantuneeksi tuntea.
T-paita antaa taas ymmärtää jotakin mahani koosta,mutta ei,paidan alla ei ole muuta kun se roikko,jota tosin yritän tuossa epätoivoisesti vetää sisäänpäin!

Koska halusin olla edes hieman tasapuolinen sai viime viikon torstaina vaatteni valita tyttö 9v. ja perjantain kokonaisuudesta vastasi kuopukseni 2,5v.
Torstain vaatteet olivat hyvin "tyttömäiset" hametta ja värejä myöten.Liekö ikä vaikuttanut hieman värien valintaan siis hänellä,koska välillä tuntui,että kultapieni valitsi vaatteita itselleen vaikka ne päätyivätkin minun päälleni.
Poikiini verrattuna,tyttö etsi vaatteita kaapistani pitkään ja hartaasti.Hän oli naisille tyypillisesti jo omaksunut tuon vaatteiden valinnan vaikeuden ja sen ettei kaapissa sadoista vaatteista huolimatta ollut koskaan mitään sopivaa päällepantavaa.
Hänen touhujaan oli ilo seurata ja jännityksellä odottaa mitä päälleni saisin.
Kokonaisuus oli hyvä.Tosin kuvaa otettaessa hän käski minun pitää villatakkia kiinni,sillä sen ollessa auki näytin kuulema pötkömäiseltä ja vanhalta.No,en tietenkään halunnut olla vanha pötkö,joten tottelin kiltisti ohjeita hänen toimiessa sekä stylistina että kuvaajana.
Korvakoruja piti valita,jos mahdollista niin vieläkin kauemmin,kuin vaatteita,sillä minulla on hänen sanojensa mukaan tylsiä koruja.Se ei yllättänyt,mutta tylsät korut sopivat varmasti myös vanhalle pötkölle,luoden näin kokonaisuuden,joka ei erotu massasta eikä edes tapetista.
Minua asussa viehätti eniten tytön valitsemat legginsit sukkahousujen sijaan.Legginsien uniikki-rustiikki-patiikki-mikälie värjäys,toi esiin edes pienen palan minua.Niiden lahkeiden voimalla pystyin olemaan julkisillakin paikoilla oma itseni,muusta huolimatta.
Pötkömäinen pastelli-täti!

ja "tylsät"korut!

Jos torstaina koin hieman olevani tylsä ,pötkömäinen ja vanha niin minulla ei tuolloin ollut vielä mitään käsitystä tulevasta.Perjantaina vaatteni valisti kuopus ja nopeasti.
Alta minuutin ja hänellä oli kädessään pallolegginsit,pallopaita ja villasukat,mutta juuri kun olin huokaisemassa helpotuksesta,hän kaivoi alahyllyltä vihreän T-paidan kuvalla ja tekstillä.
Hän ei myöskään halunnut valita mitään korvakoruja vaan käski minun laittaa silmälasit päähän ja kaksi nutturaa,jes!Kokonaisuus oli valmis.
Kyllä maalla on mukavaa ja kyllä näin on!Luulen,että poikaani ei inspiroinut tuo teksti,vaan kuvassa näkyvä traktori ja noi keijot eläimet!
Pisteet kuvaajalleni,joka käytti ensimmäistä kertaa järkkäriä ja jolla on ikää kohta viisi vuotta!

Kuvienottopaikaksi hän valitsi sohvan,mutta siellä ei saanut istua,piti seistä ja mielummin vaikka hyppiä.Mutta kun en halua turvallisuussyistä opettaa heille sohvalla loikkimista(tekevät sitä ilman ohjaustakin),niin tyydyin näyttämään vain pöljältä.Lapsilla oli hauskaa,minulla myös,kunnes muistin,että edessä oli vielä kauppareissu.Kauppareissusta selvisin onneksi takki päällä,mutta jälkeenpäin huomasin miettiväni,että olinko ollut kuitenkaan ihan reilu,kun muiden valitsemissa vaatteissa olin vaikka missä,mutta kuopukseni possupaita sai pysyi visusti takin takana?
Onneksi se asia ei häntä häirinnyt ja sanattomalla sopimuksella olimme samaa mieltä, eikä vaatteiden esitelmöintiä enää  edes mietitty.Päätin kuitenkin,että jos ja kun tämän teen vielä uudestaankin(kesällä mahdollisesti) niin silloin en kuopuksenkaan valintoja peittele,eihän minulla oikeasti ole siihen edes syytä!



 

2 kommenttia:

  1. Niin hauska tempaus ja mahtavasti kirjoitettu teksti! Tätä haluan kokeilla myös meillä 😂.

    VastaaPoista
  2. Kiitos!Ja kannattaa kokeilla,tuo ihan uusia ulottuvuuksia arkeen.

    VastaaPoista